Navodi o ukidanju FPN-a spekulacije
CIlj svih aktivnosti koje se u reformi sistema studija sprovode na UCG-u podizanje kvaliteta obrazovanja i znanja, sa studentom u središtu svih aktivnosti
Na Fakultetu političkih nauka (FPN) se sagledavaju mogućnosti za reorganizaciju i restrukturiranje studijskih programa, a navodi o ukidanju FPN-a su spekulacije, saopšteno je iz Rektorata Univeziteta Crne Gore (UCG).
Navodi se da medijski natpisi i objave o navodnom ukidanju FPN-a nijesu “ništa drugo do spekulacije iza kojih se kriju stavovi pojedinaca”.
U saopštenju se kaže da je cilj svih aktivnosti koje se u reformi sistema studija sprovode na UCG-u podizanje kvaliteta obrazovanja i znanja, sa studentom u središtu svih aktivnosti.
“Cilj je dosezanje kompetencija koje su uporedive na evropskom tržištu i prostoru obrazovanja. Zato nijesu adekvatni medijski navodi o ukidanju pojedinih studijskih programa, jer je riječ o njihovom suštinskom restrukturiranju, kako bi se na svim nivoima studija, a posebno na masteru, dosegao kvalitet više”, saopšteno je iz Rektorata.
Navodi se da se na FPN-u, kao i na drugim univerzitetskim jedinicama, reorganizacija sprovodi uz obavezu apsolutnog poštovanja standarda koji vode ka povećanju nivoa kvaliteta studiranja, znanja, odnosno ishoda učenja svršenih studenata.
“U tom smislu, na FPN-u se, u saradnji sa Radnim timom Univerziteta i međunarodnim referentnim konsultantima, sagledavaju mogućnosti za reorganizaciju i strukturiranje studijskih programa sa aspekta raspoloživosti, kompetencija i strategije razvoja kadrova, kao i drugih aspekata, na primjer upisne politike, potreba tržišta rada, nacionlanih strategija, mobilnosti studenata i najbolje uporedne prakse”, pojasnili su iz Rektorata.
U saopštenju se kaže da će se u tim okvirima na FPN-u pronaći optimalno rješenje koje će uvažiti sve realne specifičnosti koje odslikavaju oblast političkih nauka.
Navodi se da, pored toga, treba imati u vidu da će novi model studiranja na FPN-u dati znatno veće mogućnosti u dijelu profilacije studijskih programa, a posebno kada je riječ o kvalitetu studiranja i znanja.
“Ovakav pristup apsolutno se ne može okvalifikovati kao restriktivan, već kao krajnje kvalitativan, jer garantuje kvalitet više i sigurnost studenata u daljem profesionalnom razvoju”, zaključeno je u saopštenju.
( MINA )