Djeca izložena religiji imaju veći problem da odvoje stvarnost od fikcije
Djeca izložena religiji u znatno manjem broju su bila u stanju da likove iz natprirodnih priča identifikuju kao izmišljene u poređenju sa sekularnom djecom
Djeca koja su u ranoj mladosti izložena religiji imaju velikih poteškoća da razdvoje stvarnost od fikcije, tvrdi nova studija objavljena u žurnalu „Kognitivna nauka“, piše "Huffington Post", a prenosi B92.
Istraživači su djeci starosti 5 i 6 godina iz javnih i parohijskih škola predstavili tri različita tipa priča – religioznu, naučno-fantastičnu i realnu, u pokušaju da otkriju koliko dobro su u stanju da identifikuju narative sa nemogućim elementima.
Studija je otkrila da su, od 66 učesnika, djeca koja su išla u crkvu ili su pohađala parohijsku školu znatno slabije bila u stanju da identifikuju natprirodne elemente, poput životinja kao govore, kao izmišljene.
„Djeca izložena religiji u znatno manjem broju su bila u stanju da likove iz natprirodnih priča identifikuju kao izmišljene u poređenju sa sekularnom djecom“, izjavili su istraživači.
Poričući raniju hipotezu da se djeca „rađaju kao vjernici“, autori sugerišu da „religiozno učenje, posebno izlaganje pričama o čudesnim događajima, stavljaju djecu u stanje da znatno lakše prihvataju nemoguće.
Sudeći po istraživanju koje je 2013. godine sproveo Galup, skoro 83 odsto Amerikanaca sebe smatra religioznim, dok još veća grupa – njih 86 odsto – vjeruje u postojanje Boga.
Primjera radi, više od četvrtine Amerikanaca, 28 odsto, vjeruje da Biblija zaista prenosi riječ Boga i da je treba bukvalno shvatiti.
( Vijesti online )