UNHCR: Četiri miliona djece izbjeglica ne ide u školu
"Obrazovanje je način da se pomogne djeci da zacijele rane, ali je takođe i od ključnog značaja za izgradnju njihovih domovina", rekao je Visoki komesar UN za izbjeglice Filipo Grandi i dodao da će bez obrazovanja, biti napravljena bespovratna šteta budućnosti te djece i njihovih zajednica
Četiri miliona djece izbjeglica ne ide u školu, što je porast od pola miliona za godinu dana, navodi se u danas objavljenom izvještaju UNHCR-a.
Izvještaj pokazuje da upis djece izbjeglica ne uspijeva da održi korak sa sve većim brojem izbjeglica, uprkos naporima vlada, UNHCR-a i njegovih partnera, navodi se u saopštenju.
Krajem 2017. godine u svijetu je bilo je više od 25,4 miliona izbjeglica, od toga 19,9 miliona pod mandatom UNHCR-a. Više od polovine - 52 odsto - činila su djeca, među kojima je bilo 7,4 miliona djece školskog uzrasta.
"Obrazovanje je način da se pomogne djeci da zacijele rane, ali je takođe i od ključnog značaja za izgradnju njihovih domovina", rekao je Visoki komesar UN za izbjeglice Filipo Grandi i dodao da će bez obrazovanja, biti napravljena bespovratna šteta budućnosti te djece i njihovih zajednica.
Tek 61 odsto djece izbjeglica pohađa osnovnu školu, u poređenju sa 92 odsto djece širom svijeta.
Ovaj jaz se produbljuje kako djeca rastu. Skoro dvije trećine djece izbjeglica koja idu u osnovnu školu ne upiše srednju školu. Opšte uzevši, 23 odsto djece izbjeglica pohađa srednju školu, u poređenju sa 84 odsto djece širom svijeta, navodi se u izvještaju.
Globalno posmatrano, stopa upisa u visokoškolske ustanove je 37 odsto, u odnosu na samo jedan odsto izbjeglica koji ima tu šansu. Ovaj podatak se ne mijenja u posljednje tri godine.
Izvještaj ističe napredak koji su ostvarile zemlje koji su se obavezale da poštuju Deklaraciju iz Njujorka za izbjeglice i migrante i da upišu dodatnih 500.000 djece izbjeglica koja ranije nisu pohađala školu tokom 2017. godine. U isto vrijeme, u izvještaju se apeluje da se više učini da bi se obezbijedilo da sve izbjeglice dobiju kvalitetno obrazovanje koje zaslužuju.
Izvještaj poziva zemlje prijema da uključe djecu izbjeglica u nacionalne obrazovne sisteme, uz odgovarajuće nastavne planove tokom osnovnog i srednjeg obrazovanja. Cilj je da se omogući postojanje priznatih kvalifikacija koje bi toj deci poslužile kao odskočna daska za upis na fakultete ili visoke škole.
( Beta )