Budućeg bogataša moguće prepoznati sa 7 godina?
Novija istraživanja ukazuju da su matematičke i jezičke sposobnosti u osnovnoj školi ključni pokazatelj budućeg socioekonomskog statusa u odraslom dobu
Novija istraživanja ukazuju da su matematičke i jezičke sposobnosti u osnovnoj školi ključni pokazatelj budućeg socioekonomskog statusa u odraslom dobu.
Studija koju su sproveli istraživači sa Univerziteta u Edinburgu pokazala je da su djeca koja su u sedmoj godini najbolje baratala matematikom i čitanjem, izrasla u osobe koje su u 42. godini života bile pozicionirane visoko na socioekonomskoj ljestvici.
Autor istraživanja Stjuart Riči, doktorant univerziteta rekao je da je i sam bio iznenađen otkrićem, piše Hafington Post.
“Mnogi psiholozi su čak i ranije ukazivali da su osim opšte inteligencije, za uspjeh pojedinca važne matematičke i jezičke veštine”, kaže Riči.
Studija je pratila 17.638 Engleza, Škota i Velšana i 920 imigranata od rođenja do 50. godine života. Prikupljani su podaci o načinu života ovih pojedinaca u njihovoj sedmoj, jedanaestoj i 42. godini.
Kada su ispitanici imali sedam godina, istraživači su ispitali socioekonomsku podlogu njihove porodice, kao i matematičku i veštinu čitanja.
U 11. godini mjeren im je koeficijent inteligencije, a u 16. motivacija za dalje obrazovanje.
Kada su ispitanici napunili 42 godine, mjereno je trajanje njihovog školovanja i socioekonomski status – koliko novca su zaradili.
Studija je objavljena u majskom izdanju žurnala Sajkolodžikal Sajens.
( Vijesti online )