Još ne znamo šta je sve državna imovina
Revizijom je utvrđeno i da izdaci za naknade članovima komisija Uprave nijesu adekvatno knjiženi, i da za njih nijesu obračunati i plaćeni doprinosi, porezi i prirezi.
Državna revizorska institucija utvrdila je da Crna Gora nema vjerodostojan registar državne imovine, jer nadležna Uprava, koja je bila predmet revizije, to nije sprovela iako je Zakon o državnoj imovini na to obavezao.
" U postupku revizije, koja se odnosila na efektivnost evidentiranja državne imovine, utvrđeno je da nije obezbijeđena primjena Zakona o državnoj imovini i da ne postoji ustanovljeni registar državne imovine i pored protoka zakonom i podzakonskim aktom utvrđenog roka za njegovo ustanovljenje - stoji u konačnom izvještaju DRI nakon obavljene revizije.
Državni revizori su utvrdili da je potrebno da “Ministarstvo finansija u saradnji sa organom državne uprave, nadležnim za informaciono društvo, izradi program elektronske obrade podataka za vođenje posebnih evidencija, registara i jedinstvene evidencije državne imovine u što kraćem roku i preda ga na upotrebu Upravi za imovinu”.
- Subjekt revizije treba da do obezbjeđenja, zakonom utvrđenog programa za evidenciju državne imovine, prilikom korišćenja svog (privremenog) programskog rješenja da: obezbijedi adekvatnu informatičku zaštitu privremenog programa za evidenciju državne imovine koji je izradila Uprava za imovinu; precizno utvrđivanje procedura unosa i korišćenja podataka, kao i lica koja mogu imati pristup bazi, odnosno vršiti upis i druge radnje; izvrši doradu svog programskog rješenja koje bi moralo, shodno članu 42 Zakona o imovini, pored postavljene posebne evidencije za pokretne i nepokretne stvari da sadrži i posebnu evidenciju za druga dobra, osim stvari za posebne namjene; da u dijelu evidentiranja nepokretne imovine doda u bazu podataka i posebnu rubriku koja bi se odnosila na podatke o nepokretnim stvarima koje su stečene zajedničkim ulaganjima - stoji u izvještaju DRI.
Revizijom je utvrđeno i da izdaci za naknade članovima komisija Uprave nijesu adekvatno knjiženi, i da za njih nijesu obračunati i plaćeni doprinosi, porezi i prirezi. Utvrđene su i razlike između planiranih, ugovorenih i ostvarenih nabavki, koje “ukazuju na nerealnost u planiranju i u sprovođenju postupaka javnih nabavki”.
( Rajko Milić )