Vremeplov: Giljotina već siječe u Bosni i Srbiji

U RS je “Giljotina propisa” urađena još 2006, kao pilot projekat za region, a njihove kolege u Sarajevu ove godine su razgovarale sa predstavnicima Svjetske banke o istoj temi

556 pregleda0 komentar(a)
Stranica "Vijesti" od 21. oktobra 2009., Foto: Vijesti

Namjera potpredsjednika Vlade za politički sistem Svetozara Marovića da Vladi predloži projekat “Giljotina propisa“ ne bi trebalo da ima značajnijih prepreka, s obzirom da se slična akcija, čiji je cilj smanjenje broja propisa radi olakšavanja poslovanja, već sprovodi u Bosni i Hercegovini uz podršku Svjetske banke.

Iisti poduhvat najavio je u septembru prošle godine i srpski ministar ekonomije Mlađan Dinkić, dok su gradovi Zrenjanin i Vranje prepoznati kao gradovi u kojima „giljotina“ daje najbolje efekte.

Namjera Vlade Srbije je da poslije „giljotine“ prestane da važi trećina propisa, dok zvaničnici Republike Srpske tvrde da imaju precizne podatke koliko im je novca taj projekat uštedio. Tako je ekonomska analiza efekata sprovođenja projekta pokazala da je poslovna zajednica u Republici Srpskoj na godišnjem nivou uštedjela 3,3 miliona maraka direktnih troškova i 19,7 miliona maraka indirektnih troškova.

U Informaciji Vlade RS se navodi da je od 223 formalnosti, predloženih za pojednostavljenje ili ukidanje, realizovano 53 odsto preporuka. Tamošnji mediji izvještavaju da je u RS uklonjeno ili će uskoro biti uklonjeno 60 odsto inspekcijskih radnji, s 2474 na 1040. Do velikog reza je došlo kada je poslije detaljne analize utvrđen veliki broj "preklapanja" inspekcijskih propisa. Vlada Milorada Dodika krenula je da isti projekat realizuje i u opštinama sa ciljem da se „za jedan dan registruje zanatsko-preduzetnička djelatnost“.

U RS je “Giljotina propisa” urađena još 2006, kao pilot projekat za region, a njihove kolege u Sarajevu ove godine su razgovarale sa predstavnicima Svjetske banke o istoj temi. Vlada Federacije BiH formirala je tri organizaciona nivoa, i to koordinaciono tijelo u koje su uključeni najodgovorniji članovi Vlade FBiH, premijer i dva dopremijera. Drugi nivo je Upravni odbor koji predvodi ministar pravde, a u kojem su sekretar Vlade i sekretari ministarstva. Treći nivo je centralno radno tijelo koje je operativno tijelo za provođenje reformi, a koje čine članovi Upravnog odbora, te direktori Federalne uprave za inspekcijske poslove i Ureda Vlade FBiH za zakondavstvo i usklađenost sa evropskim propisima.