Nastavnici da usvajaju inovativne pedagoške metode digitalnog doba

Zahvaljujući zajedničkoj inicijativi Telenora i UNICEF-a “Digitalna pismenost za svako dijete”, nastavnicima osnovnih i srednjih škola od naredne godine na raspolaganju trening iz efektnog korišćenja digitalnih tehnologija u nastavi

3607 pregleda1 komentar(a)
Sa panela

Od naredne školske godine, zahvaljujući podršci UNICEF-a i Telenora, nastavnici osnovnih i srednjih škola moći će da se prijave za trening o efektnom korišćenju digitalnih tehnologija u nastavi.

Trening je, uz podršku UNICEF-a i Telenora i u saradnji sa Univerzitetom Sapienza u Rimu, tokom prošle školske godine pilotoran u OŠ Štampar Makarije, nakon čega ga je Nacionalni savjet za obrazovanje uvrstio na zvaničnu listu programa za stručno usavršavanje nastavnika u Crnoj Gori.

Njegovi rezultati su predstavljeni na današnjem panelu ,,Digitalna pismenost i digitalna bezbjednost djece u Crnoj Gori”, koji su organizovali Telenor i UNICEF u okviru Sajma novih tehnologija “Smart Tech”.

"Naši podaci govore da je nastavnicima potrebna dodatna podrška u korišćenju digitalnih medija u nastavi, tako da smo se u kreiranju programa za obuku nastavnika vodili konceptom digitalne pedagogije koji se u potpunosti oslanja na živi, neposredni rad u učionici, ali i nadovezuje na upotrebu interneta i digitalnih tehnologija na kreativan i svrsishodan način, sve sa ciljem unapređenja kvaliteta nastave i učenja", rekla je Maja Kovačević, koordinatorka obrazovnog programa u UNICEF-u.

U Školi je, uz podršku UNICEF-a i Telenora, otvorena i digitalna laboratorija, kao mjesto aktivnog učenja i medijskog opismenjavanja. Upravo se u tom prostoru i testirala upotreba digitalnih tehnologija u nastavi.

"Nova metoda bliska je projektnoj nastavi, što znači da zahtijeva timski rad i bolju saradnju između učenika i nastavnika. Djeca svoje iskustvo i znanje u rukovanju digitalnim tehnologijama koriste za kreiranje filmova, a na taj način mi učimo od njih”, istakla je Jelena Begović, nastavnica u školi ,,Štampar Makarije”.

Njena koleginica Biserka Rovčanin ističe da su „kroz proces stvaranja digitalnog sadržaja, učenici kao kreatori pokazali vještinu u korišćenju savremenih tehnologija i uočili njen edukativni značaj za unapređenje nastavnog procesa“.

Na današnjem panelu govorili su i učenici koji su bili izloženi inovativnim, digitalnim pedagoškim metodama. Za njih je usvajanje novih znanja kroz video produkciju bilo posebno iskustvo.

Sa panela

,,Program je bio novo iskustvo za mene i moje prijatelje. Naučio sam da sastavljam film i uređujem snimljene kadrove”, kaže Luka Ćipranić, učenik sedmog razreda, a učenica Sofija Šćekić dodaje da bi ,,kreiranje i režiranje filmova trebalo da probaju sva djeca”.

Tokom današnje diskusije bilo je riječi i o zaštiti u onlajn svijetu i bezbjednoj upotrebi tehnologije. Govorilo se i o jazu u digitalnim vještinama između nastavnika, učenika i roditelja. Predstavljeni su i rezultati istraživanja koje je UNICEF sproveo uz podršku Telenora, a koje je pokazalo da gotovo svi nastavnici u crnogorskim osnovnim i srednjim školama, njih 94 odsto, svakodnevno koriste internet i smatraju da se njegovom upotrebom u nastavi poboljšava kvalitet obrazovanja.

Inicijativa Telenora i UNICEF-a “Digitalna pismenost za svako dijete” u okviru koje se promoviše upotreba digitalnih tehnologija u školama nastala je kao odgovor na podatke iz UNICEF-ovog istraživanja iz 2016. godine, koje je pokazalo da svaki peti roditelj i svako deseto dijete u Crnoj Gori ne koriste internet, kao i da svaki drugi roditelj želi da u školi koju dijete pohađa dobije informacije o tome kako da mu pomogne da se digitalno i medijski opismeni.