Svaki peti srednjoškolac zadovoljan predloženim načinom održavanja nastave

Anketirani učenici smatraju i da je upitan kvalitet onlajn nastave koji će biti pružen

13957 pregleda4 komentar(a)
Ilustracija, Foto: Shutterstock.com

Tek svaki peti srednjoškolac zadovoljan je predloženim načinom održavanja nastave, a učenici smatraju i da je upitan kvalitet onlajn nastave koji će biti pružen.

To je pokazalo istraživanje Unije srednjoškolaca Crne Gore, koja je u periodu od 5. do 29. septembra realizovala onlajn anketu za srednjoškolce, na temu početka nove školske godine uz COVID-19.

"Tek je svaki/a peti/a anketirani/a srednjoškolac/ka, 21,2% zadovoljan/a predloženim načinom održavanja nastave (dali su trenutnom planu ocjenu 4 ili 5), većina, 58,2% nije zadovoljna (dali su ocjenu 1 ili 2), dok je 20,6% dalo predloženim načinom održavanja nastave ocjenu 3. Prema stavovima ispitanika, upitan je kvalitet online nastave koji će biti pružen. Da će nastava biti kvalitetna smatra svega 18,4% anketiranih (dalo je ocjenu 4 i 5), da će djelimično biti kvalitetna 22,8% (dalo je ocjenu 3) a da je upitan kvalitet nastave smatra 58,8% (dalo je ocjenu 1 i 2)", navodi se u saopštenju.

Kada je u pitanju onlajn učenje kao pomoćna alatka uobičajenom načinu učenja, 27,5 odsto ispitanika (dali ocjenu 4 i 5) smatra da bi to bilo uspješno i moguće u narednom periodu, dok 53,7 odsto smatra da onlajn učenje ne može biti pomoćna alatka uobičajnom načinu učenja.

U procesu učenja na daljinu, u prethodnom periodu, 60,5 odsto ispitanika kaže da im je najteže palo usvajanje znanja, za 18,8 odsto bilo je teško praćenje nastave, za 13,1 odsto sistem ocjenjivanja dok se u neznatnom procentu navode drugi problemi.

Veoma interesantna činjenica je, ističu iz Unije srednjoškolaca, da je za 60,2 odsto ispitanika bila potrebna dodatna pomoć pri učenju. Najčešće su pomoć tražili od članova porodice 33,7 odsto, prijatelja takođe 33,7 odsto, njih 28 odsto se konsultovalo sa profesorima, dok su ostali koristili kombinovane ili druge metode konsultacija. Svega 41,8 odsto onih kojima je bila potreba pomoć reklo je da je očekivanu pomoć i dobilo.

"Ukoliko bi bili u mogućnosti da utiču i odluče na koji način bi bila realizovana nastava, 46,1% ispitanika odlučilo bi da to bude offline, odnosno da se nastava pohađa redovno unutar škola. Da svaka opština treba da uredi način realizovanja nastave u odnosu na epidemiološku situaciju smatra 22,8% ispitanika", navodi se u saopštenju.

Da nastava treba da bude realizovana onlajn smatra 13,6 odsto ispitanika, a da bi bilo potrebno kombinovati onlajn i oflajn način održavanja nastave kaže 17,3 odsto ispitanika.

U Uniji srednjoškolaca smatraju da je, u susret školskoj godini sa izmijenjnim pravilima, izostala šira konsultacija sa učenicima oko načina organizovanja nastave.

"Iako su u prethodnom periodu srednjoškolci konsultovani i oko sistema polaganja maturskih ispita i oko održavanja online nastave i platforme „Uči doma“, što je dalo dobre rezultate i što je zaista pohvalno, ovoga puta u procesu donošenja odluka vezanih za početak školske godine, izostala je participacija srednjoškolca ali i proces kojim bi se, od strane državnih institucija, ispitali njihovi stavovi".

Anketirano je 1.049 srednjoškolaca, od čega 49,5 odsto učenika stručnih škola, 49,1 odsto učenika gimnazija, te 1,4 odsto učenika umjetničkih škola. Anketa je poslata delegatima Unije srednjoškolaca, predstavnicima učeničkih parlamentima srednjih škola u Crnoj Gori i dijeljena je putem društvenih mreža. Prikupljanje podataka, ističu, nije vršeno na slučajnom i reprezentativnom uzorku, ali da su dobijeni podaci, s obzirom na broj anketiranih učenika, značajni.

"Kako je izvjesno da će dio školske godine biti realizovan online, potrebno je uzeti u obzir dobijene podatke te raditi na unaprjeđenju aktuelnih servisa i platforme, a u cilju postizanja boljih rezultata", stoji u saopštenju.

Kako je veliki broj onih koji su istakli da im je potrebna pomoć pri onlajn učenju kao i to da im je do sada najteže bilo usvajanje gradiva, ističu iz Unije srednjoškolaca, potrebno je unaprijediti dosadašnje načine prenošenja gradiva i staviti fokus na prevazilaženje prepreka za njegovo usvajanje.

"Ukoliko u nastavku online učenja srednjoškolci budu imali poteškoća sa usvanjem gradiva, to se u konačnom može odraziti na cjelokupni obrazovni sistem kao i na međunarodna testiranja znanja, na kojima ni do sada nijesmo imali zapažene rezultate. Stoga, potrebno je napraviti šire konsultacije sa srednjoškolcima i razmotriti i uvažiti njihove preporuke", zaključuju iz Unije srednjoškolaca.