Odabrano 10 radionica za unaprjeđenje nastave o kulturnoj istoriji manjina u Crnoj Gori
Urednički tim je pored kvaliteta radionica imao fokus i na zastupljenost tema koje se bave svim manjinskim narodima i drugim manjinskim nacionalnim zajednicama u Crnoj Gori
Centar za građansko obrazovanje (CGO) i Udruženje profesora istorije Crne Gore (HIPMONT) polovinom januara objavili konkurs “Bogatstvo različitosti – kulturna istorija manjina u Crnoj Gori”, koji je generisao veliki broj visoko-kvalitetnih radionica.
Urednički tim CGO-a i HIPMONT-a je, shodno definisanim kriterijumima, izvršio odabir 10 radionica, koje su date prema temama koje pokrivaju a ne prema rang listi.
1. Sait Šabotić (OŠ „Mileva Lajović Lalatović“, Nikšić): Orijentalno islamska kultura, kulturna baština bošnjačko/muslimanskog stanovništva Nikšića;
2. Ljiljana Bajčetić (Gimnazija „Tanasije Pejatović“, Pljevlja): Crtice iz svakodnevice muslimanskog stanovništva Pljevalja;
3. Marko Radojević (Gimnazija “Panto Mališić”, Berane): Afirmacija suživota i tolerancije;
4. Valentina Knežević (OŠ „Dr Dragiša Ivanović“, Podgorica): Albanci - porijeklo, način života i put do stvaranja nezavisnosti;
5. Sait Šabotić (JU OŠ “Mileva Lajović Lalatović”, Nikšić): Albanci u Crnoj Gori;
6. Tatjana Zambata (JU Gimnazija Kotor): Bokeljska mornarica;
7. Martina Saulačić Lompar i Marija Saulačić (OŠ „Ivo Visin“, Prčanj): Fešta sv.Tripuna –zaštitnik grada;
8. gor Radulović (Gimnazija "Slobodan Škerović", Podgorica): Obrazovanje romske populacije na prostoru Crne Gore;
9. Igor Radulović (Gimnazija "Slobodan Škerović", Podgorica): Istorija Jevreja na tlu Crne Gore;
10. Vesna Kovačević (Gimnazija "Slobodan Škerović", Podgorica) i Zvezdana Lakić (JU SSŠ "Ivan Uskoković", Podgorica): Crna Gora – susret multietičnosti.
"Uz ispunjenje tehničkih uslova konkursa, prilikom odabira radionica vođeno je računa o nizu kriterijuma: primjer dobre prakse korišćenja inovativnih nastavnih metoda i oblika rada; ostvarenost osnovnih didaktičkih principa nastave; primjena metoda multiperspektivnosti u nastavi; razvijanje kritičkog mišljenja kod učenika; jačanje svijesti i razvijanje dijaloga o zajedničkoj prošlosti u cilju ostvarivanja pomirenja; osnaživanje kompetencija nastavnika kako da predaju kontroverzne i osjetljive teme u nastavi istorije. Takođe, urednički tim je pored kvaliteta radionica imao fokus i na zastupljenost tema koje se bave svim manjinskim narodima i drugim manjinskim nacionalnim zajednicama u Crnoj Gori", saopšteno je iz CGO.
Dodaju da će autori izabranih radionica će biti kontaktirani oko detalja publikovanja radionica i imaće priliku da ih predstave na treningu za profesore istorije koji je planiran za mart ove godine.
Nagradni konkurs je dio aktivnosti projekta “Bogatstvo različitosti – kulturna istorija manjina u Crnoj Gori”, koji CGO sprovodi u partnerstvu sa HIPMONT-om, a podržan je od strane Ministarstva pravde, ljudskih i manjinskih prava.
( D.C. )