Socijalna podrška utiče na nivo gojaznosti kod adolescenata
"Nivo fizičke aktivnosti kod adolescenata je niži kod djevojčica, i smanjuje se sa godinama. Nivo fizičkih aktivnosti je niži i kod adolescenata sa prekomjernom težinom, kao i kod gojaznih adolescenata ako ih uporedimo sa adolescentima sa prekomjernom težinom i normalnom težinom“, kazao je Mašanović
Rezultati studije koja se bazira na osnovu nove analize uloge različitih izvora socijalne podrške u odnosu na indeks tjelesne mase i fizičke aktivnosti kod djece i adolescenata pokazali su da podrška vršnjaka, nastavnika i porodice, odnosno socijalna podrška, značajno mogu uticati na adolescente da budu aktivniji, samim tim mogu uticati i na nivo gojaznosti.
„Predmetno istraživanje je obuhvatilo 170.211 adolescenata (51,5% žena), uzrasta od 10 do 16 godina iz 37 evropskih zemalja, i došlo se do interesantnih rezultata. Nivo fizičke aktivnosti kod adolescenata je niži kod djevojčica, i smanjuje se sa godinama. Nivo fizičkih aktivnosti je niži i kod adolescenata sa prekomjernom težinom, kao i kod gojaznih adolescenata ako ih uporedimo sa adolescentima sa prekomjernom težinom i normalnom težinom“, kazao je jedan od autora studije, dr Bojan Mašanović, docent na nikšićkom Fakultetu za sport i fizičko vaspitanje.
Opsežnu međunarodnu studiju, koja je objavljena u prestižnom časopisu „Sustainability“ (Q2), potpisuje osam autora, od kojih su sa Univerziteta Crne Gore, pored Mašanovića, doc. dr Jovan Gardašević i prof. dr Stevo Popović. Autori su i prof. dr Denise Renninger, prof. dr Yolanda Demetriou i mr David Joseph Sturm sa Tehničkog Univerziteta iz Minhena, prof. dr Adilson Marques i mr Miguel Peralta sa Univerziteta iz Lisabona.
Studija je sprovedena u okviru međunarodnog projekta „Evropski sistem praćenja fitnesa (EUFITMOS)“, u kome učestvuje Fakultet za sport i fizičko vaspitanje, a finansira se u okviru programa Erasmus +: Saradnja u partnerstvu na sportskom polju i neprofitnim evropskim sportskim događajima, od strane evropske agencije EACEA.
( Svetlana Mandić )