Skoro 1.900 nastavnika obučeno za primjenu ključnih kompetencija u obrazovanju

Iz Ministarstva navode da je na konferenciji poručeno da su osam ključnih kompetencija osnova za cjeloživotno učenje i trebalo bi ih uključiti u sve nivoe obrazovanja, kao i odabrane buduće profesije

2987 pregleda1 komentar(a)
Foto: MPNKS

U toku trajanja projekta „Integracija ključnih kompetencija u obrazovni sistem u Crnoj Gori“, koji je podržala Evropska unija, obučeno je skoro 1.900 nastavnika, istaknuto je na završnoj konferenciji povodom okončanja projekta.

U okviru projekta pripremljen je i "Crnogorski okvirni program ključnih kompetencija" baziran na evropskom okviru koji obuhvata osam kompetencija: pismenosti, višejezičnosti, matematičke kompetencije i kompetencije u nauci, tehnologiji i inženjerstvu, digitalna, lična, socijalna i kompetencija učiti (kako učiti), građanska, preduzetnička, kao i kompetencija kulturološke svijesti i izražavanja.

Iz Ministarstva navode da je na konferenciji poručeno da su osam ključnih kompetencija osnova za cjeloživotno učenje i trebalo bi ih uključiti u sve nivoe obrazovanja, kao i odabrane buduće profesije.

Obukama je prisustvovalo i 338 direktora i članova upravljačkih timova svih osnovnih i srednjih škola o planiranju ključnih kompetencija i osiguranju kvaliteta, 168 članova komisija za Maturu o izradi ispitnih zadataka, 176 direktora i članova upravljačkih timova osnovnih i srednjih škola o sprovođenju samoevaluacija.

U obrazovnim institucijama - Zavodu za školstvo, Centru za stručno obrazovanje i Agenciji za kontrolu i osiguranje kvaliteta u visokom obrazovanju održane su obuke savjetnicima i nadzornicima za osiguranje kvaliteta. Ukupno, u projektne aktivnosti, bilo je uključeno 2.746 ljudi iz sektora obrazovanja.

"Kroz projekt su, pored obuka, razvijeni dokumenti značajni za unaprjeđenje obrazovanja, kao i primjenu ključnih kompetencija u praksi: Vodič za nastavnike za integraciju ključnih kompetencija u nastavu i učenje i formativno vrednovanje, strateški Program za integraciju ključnih kompetencija u obrazovni sistem Crne Gore 2022-2024, Moduli za inicijalno obrazovanje nastavnika na Univerzitetu Crne Gore (pedagoški, psihološki, didaktički i metodički), Vodič za samovrednovanje obrazovnih ustanova predtercijarnog nivoa po nacrtu nove Metodologije, kao i 50 „PISA-like“ zadataka iz oblasti matematike, nauke, tehnologije i inženjerstva (MINT – engl. STEM )", navodi se u saopštenju.

Projekat „Integracija ključnih kompetencija u obrazovni sistem Crne Gore“, koji završava krajem ove godine, počeo je 30. avgusta 2019. i njegov ključni korisnik je Ministarstvo prosvjete nauke, kulture i sporta, instituticije u oblasti obrazovanja - Zavod za školstvo, Centar za stručno obrazovanje i Ispitni centar, Univerzitet Crne Gore i sve osnovne i srednje škole.

Projekat vrijedan približno 920.000 eura su sufinansirale Evropska unija i Vlada Crne Gore u okviru programa pretpristupne pomoći (IPA II ).

Konferencija je održana u utorak u Podgorici, a otvorili su je visoki službenik za IPA programiranje i v.d. generalni direktor Direktorata za evropske integracije, programiranje i implementaciju EU fondova i međunarodnu saradnju u Ministarstvu prosvjete, nauke, kulture i sporta Goran Drobnjak, načelnica Direkcije za ugovaranje sredstava EU pomoći i sprovođenje ugovora u Ministarstva finansija i socijalnog staranja Slađana Pešić, zamjenica šefa Odjeljenja za saradnju Delegacije Evropske unije u Crnoj Gori Audrone Urbonaviciute i video porukom direktor Projekta, član Uprave EPRD-a Karol Rudny.