Osnovci kreirali novine „Anagastum news“

Kao rezultat naučenog nastale su novine „Anagastum news“, koje su promovisane u Gradskoj kući. Pomenute aktivnosti sprovedene su u u okviru projekta „Medijska pismenost, razumijevanje medija kroz kreiranje medijskih sadržaja“ u čijoj su realizaciji učestvovali Filološki fakultet i Narodna biblioteka „Njegoš“

1605 pregleda0 komentar(a)
Foto: Narodna biblioteka “Njegoš”

Tokom tri mjeseca i kroz devet radionica, učenici osmog i devetog razreda Osnovne škole „Mileva Lajović Lalatović“ iz Nikšića učili su o medijskoj pismenosti, razumijevanju medija kao komunikacionih kanala, o novinarskim žanrovima, specifičnom jeziku medija, strukturi dnevnih novina, načinu obavljanja intervjua, izvještavanja s lica mjesta, sve do izrade novinskog teksta i priloga.

foto: Narodna biblioteka “Njegoš”

Kao rezultat naučenog nastale su novine „Anagastum news“, koje su promovisane u Gradskoj kući. Pomenute aktivnosti sprovedene su u u okviru projekta „Medijska pismenost, razumijevanje medija kroz kreiranje medijskih sadržaja“ u čijoj su realizaciji učestvovali Filološki fakultet i Narodna biblioteka „Njegoš“.

Imajući u vidu značaj medijske pismenosti, ali i zamke koje medijska nepismenost nosi sa sobom, kao i da su informaciona i medijska pismenost osnova za poboljšanje pristupa informacijama i znanju, Filološki fakultet i Biblioteka „Njegoš“, udružili su snage kako bi mlade što više medijski osvijestili.

foto: Narodna biblioteka “Njegoš”

"U sklopu projekta ostvarena je sinergija ustanova iz oblasti obrazovanja i kulture, a njeno djelovanje kanalisano na mladu populaciju koja je već duboko uronjena u živopisni i nesiguran svijet medija“, kazala je autorka projekta, Dušanka Popović.

Projekat je, osim medijske pismenosti, kako je kazala, bio usmjeren i na informacionu i čitalačku pismenost, kao i na značaj da budući nastavnici, kao oni koji će obrazovati i vaspitavati djecu i mlade, budu medijski kompetentni, te da posjeduje znanja i vještine putem kojih će tu kompetentnost prenijeti onima koje poučavaju.

foto: Narodna biblioteka “Njegoš”

"Cilj projekta, razumjeti suštinu medijske poruke putem njenog kreiranja, kao i značaj proaktivnog stava u odnosu na medije, u potpunosti je realizovan, i formiran je mali, ali vrijedan korpus mladih ljudi koji će ovu ideju prenositi dalje“, kazala je Popović.

Radionice su, pod mentorstvom bibliotekarke Katice Grozdanić a po ishodima koji su pripremile Dušanka Popović i Bojana Obradović, vodile Rada Draganić i Sara Jovović, studentkinje Filološkog fakulteta.

foto: Narodna biblioteka “Njegoš”

Sadržaj novina koje su učenici pripremili je veoma raznovrstan, a podijeljen je na veći broj rubrika – u fokusu, reportaža, intervju, društvo, ljudi koji su mijenjali svijet, kultura, nauka, život, zanimljivosti, sport. Teme su pretežno vezane za Nikšić, istoriju grada, kao i za poznate i priznate Nikšićane.

Moderatorka večeri, koja je organizovana u sklopu junskog repertoara Nikšićke kulturne scene, bila je Lucija Strunjaš, dok je za muzičku pratnju bio zadužen Slobodan Bogdanović, profesor gitare u Muzičkoj školi „Dara Čokorilo“.

foto: Narodna biblioteka “Njegoš”

Projekat „Medijska pismenost-razumijevanje medija kroz kreiranje medijskih sadržaja“ zasnovan je na iskustvima stečenim tokom realizacije modula Medijska pismenost na Filološkom fakultetu u Nikšiću, osmišljenom prema programu Priprema budućih nastavnika na Zapadnom Balkanu: obrazovanje za demokratiju i ljudska prava, čiji je nosilac Vergelend centar, a partner u realizaciji Univerzitet Crne Gore i Zavod za školstvo.