Leković: Čolovićevo reagovanje pokušaj dezavuisanja javnosti

"Jasno je dakle, da se i gospodin Čolović kao zastupnik interesa investitora i odbornik Leković, kao zastupnik interesa građana Bara na samom kraju potpuno slažu da je SDT jedina institucija koja može dati odgovore na brojna pitanja i dileme koje postoje od 2007. godine pa sve do danas"

3682 pregleda3 komentar(a)
Leković, Foto: Demokratska Crna Gora

Reagovanje zastupnika kompanije DOO „Sonuba Montenegro“ iz Podgorice, Branka Čolovića otvoren je pokušaj dezavuisanja javnosti, kojim se pokušava izdejstvovati što bolji položaj njegovih klijenata u novom sporu koji je pokrenut protiv Opštine Bar, zbog čega sam u obavezi da kao odbornik u Skupštini opštine (SO) Bar reagujem i na jednako opširan način pobijem, dopunim, odnosno ispravim navode Branka Čolovića.

To je saopštio Momčilo Leković, odbornik Demokrata u SO Bar. On je reagovao na saopštenje advokata Branka Čolovića u kojem je Čolović kazao da je potpuna izmišljotina da u bilo kom momentu može doći do zastare potraživanja Opštine Bar prema kompaniji DOO "Sonuba Montenegro", a Opština Bar je radi naplate potraživanja po presudi Osnovnog suda u Baru iz 2014. godine pokrenula postupak izvršenja.

Reagovanje Lekovića prenosimo u cjelosti:

"1.Kada je u pitanju zastara i rokovi zastare izvršenja u ovom predmetnom slučaju, podsjećam da je Zakonom o obligacionim odnosima („Sl. list CG", br. 47/08, 04/11 i 22/17) i članom 389 stav 1 propisano da sva potraživanja koja su utvrđena pravosnažnom sudskom odlukom ili odlukom drugog nadležnog organa, ili poravnanjem pred sudom ili drugim nadležnim organom, zastarijevaju za deset godina i ona za koja zakon inače predviđa kraći rok zastarjelosti. Članom 397 propisano je da zastarijevanje se prekida podizanjem tužbe i svakom drugom povjeriočevom radnjom preduzetom protiv dužnika pred sudom ili drugim nadležnim organom, u cilju utvrđivanja, obezbjeđenja ili ostvarenja potraživanja. Članom 401 stav 1 propisano da poslije prekida zastarijevanje počinje teći iznova, a vrijeme koje je proteklo prije prekida ne računa se u zakonom određeni rok za zastarjelost. Članom 401 stav 5, propisano da isto važi i kad je prekid zastarijevanja nastao zahtjevom prinudnog izvršenja ili obezbjeđenja. Sledstveno citiranim zakonskim normama, a kod činjenica da je Opština Bar, na osnovu pravosnažne sudske presude Osnovnog suda u Baru, P.br. 277/13 od 28.06.2013. godine, kao izvršni povjerilac, blagovremeno, u zakonskom roku, dana 31.12.2015. godine, protiv izvršnog dužnika “Sonube Montenegro" doo iz Podgorice podnijela, Javnom izvršitelju Veselinu Šćepanoviću, sa službenim sjedištem u Baru, predlog radi naplate novčanog potraživanja, 9.345.710,05 € i pripadajućih kamata na novčanim sredstvima i predmetnim nepokretnostima izvršnog dužnika, to zastara u ovoj predmetnoj stvari počela je da teče iznova, odnosno od 31.12.2015. godine. Dok vrijeme koje je proteklo od dana 17.12.2013. godine (od pravosnažnosti sudske presude, P. br. 277113 od 28.06.2013. godine) do dana 31.12.2015. godine kada je podnošenjem predloga za naplatu novčanog potraživanja nastupio prekid zastarijevanja ne računa se u zakonom određeni rok za zastarjelost od 10 godina. Očigledno je da pravno tumačenje gospodina Čolovića uz dužno poštovanje “ne pije vodu”, a imajući u vidu prethodno navedeno jasno je da se radi o pokušaju dezavuisanja javnosti u korist klijenata gospodina Čolovića.

2. Sporazum potpisan 2019. godine između Opštine Bar i investitora iniciran je, izdejstvovan i na kraju potpisan od strane predstavnika tada aktuelne barske većine odnosno vlasti predvođene Demokratskom partijom socijalista i to je fakat. Glasovi instruisanih odbornika vlasti kojima je donijeta predmetna Odluka o prihvatanju Sporazuma, predstavljaju samo pečat na ovaj po Opštinu Bar itekako štetan Sporazum. Na osnovu tog Sporazuma apsolutno nije okončan “multi-milionski spor” kako ističe gospodin Čolović, već je isti poslužio investitoru za odlaganje izvršenja za vrijeme od 48 mjeseci, dakle, kupovine vremena, ali i uključivanje firme „C.&S.I. Limited“ sa Kipra, što će sada investitoru očigledno poslužiti kao povod za uključivanje međunarodne arbitraže. Ovim Sporazumom prinudna naplata odložena je nakon donošenja Rješenja o izvršenju, što znači da odredbe Sporazuma derogiraju rok zastarjelosti, što je protivzakonito. Član 6 propisuje da će se izvršni postupak odložiti do konačnog komunalnog opremanja do granice detaljne razrade za Maljevik u obuhvatu Prostornog plana posebne namjene za obalno područje, što je protivno članu 74 Zakona o izvršenju i obezbjeđenju. Odredbe ovog Sporazuma derogiraju i samu sudsku presudu, jer se njime Opština Bar odriče prava na naplatu pripadajuće kamate na iznos glavnog duga od 9,3 miliona, koji predstavlja naknadu za komunalno opremanje, a koja kamata je dosuđena pravosnažnom i izvršnom presudom Osnovnog suda u Baru. U konačnom ovim Sporazumom Opština Bar se odriče kompletnog ili dijela duga u iznosu od 9.345.710,05 eura, što je vjerujem do sada nezabilježen slučaj. Podanički odnos Opštine Bar prema investitoru primjetan je i kod brojnih drugih odredbi ovog štetnog Sporazuma, pa je potpuno razumljivo što ga investitor i ne vidi kao štetnog, ali nije razumljivo kako je i zašto Opština Bar isti inicirala i potpisala?

3 i 5. Gospodin Čolović kaže da investitor ne vrši bilo kakvu “opstrukciju” ali onda samo par rečenica kasnije saopštava da “će naknadu tražiti ne samo u novom sporu koji se vodi u Privrednom sudu već i pred međunarodnom arbitražom, shodno potpisanom bilateralnom ugovoru između Crne Gore i Kipra. U ovom drugom slučaju, za štetu će odgovarati država Crna Gora”. Ovim gospodin Čolović iznosi jednu novu i meni do sada nepoznatu okolnost, da je investitor već pokrenuo novi spor pred Privrednim sudom i da najavljuje međunarodnu arbitražu. To svakako nije opstrukcija, već nešto mnogo značajnije i teže od toga, to u stvari predstavlja konačno “bacanje pod noge” i “gaženje” Sporazuma iz 2019. godine kojim se između ostalog u članu 8 isti ovaj investitor odrekao svih tužbenih zahtjeva. To prije svega znači da investitor sada pokušava da pred Privrednim sudom izdejstvuje donošenje privremene mjere, kakva je već jednom, zaslugom tadašnjeg predsjednika suda Blaža Jovanića donijeta 2017. godine, a kojom je Opština Bar onemogućena da izvrši presudu Osnovnog suda u Baru i naplati svoje potraživanje.

4. Moguće da je odbornik Leković nakon 17 godina prosto postao nestrpljiv kada je u pitanju početak radova i kako pežorativno tako i stvarno zabijanje kolčeva od strane investitora na predmetnom zemljištu, ali čudi zašto investitor nije, ako već postoji ogroman interes i hitnost da otpočne radove kakve Bar od dolaska DPS-a na vlast nije vidio?

6. Meni ne smeta ni čuvena trafostanica zbog koje deceniju nije mogla krenuti gradnja, ali ni trenutno čuvena sporedna ulica koja ide ispod Golog Brda, zbog koje takođe već 4 godine ne može otpočeti gradnja, ali prosto ne mogu da se otmem utisku da se konstantno traži i pronalazi razlog zbog kojeg investitor nikako ne može zabosti taj svoj čuveni prvi kolac, čime bi i zvanično otpočeli radovi. Pitam se šta je sljedeće što će “spriječiti” investitora?

7 i 8. Izvinjavam se gospodinu Čoloviću ukoliko sam ga u prethodnom saopštenju uvažio više nego što bi trebalo odnosno više nego što on smatra u svom reagovanju da je “realno”. Smatrao sam da je kao ovlašćeni zastupnik “Sonube Montenegro”, gospodin Čolović neko ko je nakon povlačenja pravnog zastupnika Ane Kolarević, preuzeo pravnu ali i svaku drugu “palicu” kada je u pitanju predstavljanje “Sonube Montenegro” i zastupanje u svim postupcima. Isto tako, ako gospodin Bećirović, čiji je gospodin Čolović advokat, ne “stoji iza” pomenute firme sa Kipra, iza čega i iza koga u ovom projektu stoji? Moram priznati da je onda potpuno nejasna njegova uloga, naročito ako se prisjetimo svih sastanaka sa opštinskim zvaničnicima na temu projekta Maljevik u kojima je gospodin Bećirović učestvovao?

9. Jasno je dakle, da se i gospodin Čolović kao zastupnik interesa investitora i odbornik Leković, kao zastupnik interesa građana Bara na samom kraju potpuno slažu da je SDT jedina institucija koja može dati odgovore na brojna pitanja i dileme koje postoje od 2007. godine pa sve do danas. Odbornik Leković zato još jednom poziva SDT da ispita kompletnu dokumentaciju, navodne opstrukcije svih strana i učesnika, sa posebnom osvrtom na Sporazum o međusobnim pravima i obavezama po osnovu ugovora zaključenih između Opštine Bar i “Sonube Montenegro” d.o.o. iz Podgorice iz 2019. godine kao i sve navode gospodina Čolovića iz njegovog obraćanja, ali i dileme u vezi sa načinom utroška miliona eura od strane Opštine Bar, dobijenih od investitora na osnovu prodate zemlje, koje je saopštio za skupštinskom govornicom prilikom poslednje posjete Skupštini opštine Bar. Vrijeme je da sva istina u vezi sa projektom Maljevik konačno ispliva na površinu", poručio je Leković.