Dobro obrazovanje je temelj na kojem se grade društva koja drže do sopstvenog napretka
Doktorska diploma, kako je ocijenila vanredna profesorica Univerziteta Crne Gore Biljana Šćepanović, ne predstavlja (samo) uspješnu završnicu jednog procesa, već ulaznicu u svijet samostalnog bavljenja naučnoistraživačkim radom
Znanje i dobro obrazovanje, a posebno doktorsko obrazovanje, temelji su na kojima se grade društva koja drže do sopstvenog napretka, u kojima se razvoj temelji na principima humanosti, sveobuhvatnosti i održivosti, saopšteno je na tribini "Doktorske studije – zalog za budućnost zajednice", koju je organizovao Centar za doktorske studije Univerziteta Crne Gore u sklopu obilježavanja jubileja 50 godina Univerziteta Crne Gore (UCG), saopšteno je iz ove institucije.
Rukovodilac Centra za doktorske studije Boris Vukićević, kako se navodi u saopštenju UCG, na tribini je izrazio uvjerenje da je Univerzitet Crne Gore u prethodnih pet decenija obrazovao kadar koji je kompetentan, konkurentan i spreman da se založi za razvoj zajednice, bez obzira na okolnosti i izazove koji se pred njega postavljaju.
"Rezultati koje naši nastavnici i studenti postižu u zemlji i inostranstvu u nauci, istraživanjima i inovacijama, ali i u oblasti umjetnosti, uvjeravaju nas da djelatno živimo slogan pod kojim obilježavamo naših prvih 50 godina – Luča budućnosti", kazao je on i dodao da doktorske studije, kroz unapređenje procedura i razvijanje strateških partnerstava sa relevantnim univerzitetima, kroz insistiranje na izuzetnosti i inovativnosti, ostaju prioritet Univerziteta Crne Gore.
Vanredna profesorica Univerziteta Crne Gore Biljana Šćepanović istakla je da su doktorske studije završni ciklus formalnog obrazovanja, ali i mnogo više od toga - doktorska diploma, kako je ocijenila, ne predstavlja (samo) uspješnu završnicu jednog procesa, već ulaznicu u svijet samostalnog bavljenja naučnoistraživačkim radom.
"Za razliku od obrazovnih ciklusa koji im prethode, doktorske studije su znatno više nauka, nego obrazovanje i struka. Na ovim studijama neposredno, kroz istraživački rad od prvog dana upoznajemo brojne njegove segmente i učimo kako ga obavljati. Razvijamo se i osamostaljujemo u naučnom smislu, a ona neka inicijalna zainteresovanost za nauku, koja nas je dovela na doktorat, dobija obrise pune zanesenosti i pretvara se u želju da nauka bude naš životni put", objasnila je ona.
Šćepanović je ocijenila i da su doktorska istraživanja - koja u velikoj mjeri oblikuju mlade naučnike - srce, izvor, jezgro univerzitetskih istraživanja, a doktorandi njihova pokretačka snaga.
"Stoga ih, kroz valjan sistem doktorskih studija, moramo pažljivo njegovati kako bismo razvijali naučnoistraživački rad na Univerzitetu", istakla je ona. Rektorka Univerziteta umjetnosti u Beogradu Mirjana Nikolić kazala je da su transformacija i usaglašavanja visokog obrazovanja u skladu sa Bolonjskim procesom otvorili mogućnost uvođenja studija trećeg stepena – doktorskih studija.
Ona je objasnila da su za razliku od doktorskih studija u polju nauke, u odnosu na koje je postojalo iskustvo, doktorske studije u polju umjetnosti predstavljale novinu čija je implementacija bila izložena brojnim izazovima.
Redovna profesorica Sveučilišta u Zagrebu Melita Kovačević ocijenila je da je doktorsko obrazovanje u središtu reforme univerziteta i podsjetila da će sljedeće godine biti 20 godina od kako su definisana Salzburška načela - jedan od temeljnih i ishodišnih dokumenata promjena u doktorskom obrazovanju na evropskim univerzitetima, navodi se u saopštenju UCG.
( S.S. )