Zajednica opština: Opštinama da ide i dio poreza na dohodak od interneta i igara na sreću
Kako podsjećaju iz ZOCG, Ministarstvo finansija je Nacrtom zakona predložilo proširenje obuhvata poreza utvrđivanjem dva nova prihoda - od interneta i video igara, kao i od igara na sreću, s tim da sve naplaćeno po toj osnovi ide isključivo u državni budžet
Zajednica opština Crne Gore (ZOCG) uputila je sugestiju Ministarstvu finansija da se Zakonom o izmjenama i dopunama Zakona o porezu na dohodak fizičkih lica, čiji je Nacrt prethodnih sedmica bio na javnoj raspravi, zadrži rješenje po kojem se utvrđeni procenat cjelokupnog prihoda države po ovom osnovu, uključujući i dio iz predloženog proširenja poreskog obuhvata, ustupa lokalnim samoupravama.
Kako podsjećaju iz ZOCG, Ministarstvo finansija je Nacrtom zakona predložilo proširenje obuhvata poreza utvrđivanjem dva nova prihoda - od interneta i video igara, kao i od igara na sreću, s tim da sve naplaćeno po toj osnovi ide isključivo u državni budžet.
U konsultaciji sa lokalnim samoupravama, generalna sekretarka Zajednice Mišela Manojlović dostavila je izjašnjenje u kojem se konstatuje da bi opštine na taj način bile uskraćene za odgovarajuće prihode koji bi im pripali u skladu sa Zakonom o finansiranju lokalne samouprave, navodi se u saopštenju ZOCG..
"Svi prihodi od poreza na dohodak fizičkih lica, uključujući i prihode utvrđene ovim Nacrtom, moraju biti propisani kao zakonom ustupljeni prihodi u skladu sa članom 10 stav 1 tačka 1 i članom 11 stav 1 Zakona o finansiranju lokalne samouprave na osnovu kojeg opštinama primorskog i središnjeg regiona pripada 40 odsto ovih prihoda, odnosno 89 odsto opštinama sjevernog regiona. Dodatno, treba imati u vidu da sredstva ostvarena po osnovu poreza na dohodak fizičkih lica u visini od 11 odsto, čine sastavni dio Egalizacionog fonda", kazala je Manojlović.
Zajednica opština traži da, ukoliko se ne prihvati ovaj njen predlog, Ministarstvo finansija uzme u obzir odredbe Zakona o budžetu i fiskalnoj odgovornosti kojima je propisana obaveza predlagača zakona ili drugog propisa koji ima za posljedicu smanjenje planiranih primitaka ili povećanje planiranih izdataka, da u postupku predlaganja, predloži izvore za finansiranje smanjenih planiranih primitaka i izvore finansiranja planiranih izdataka, odnosno utvrdi procjenu fiskalnog uticaja zakona ili drugog propisa koji predlaže, zaključuje se u saopštenju.
( S.S. )