Nova odjeljenja i više matematike: Vlada usvojila Program razvoja opšteg srednjeg obrazovanja do 2026. godine

U dokumentu se navodi da je neophodno posvetiti veću pažnju digitalnim kompetencijama u gimnazijama

4357 pregleda3 komentar(a)
Podgorička gimnazija (ilustracija), Foto: Boris Pejović

Gimnazije u narednom periodu treba da obezbijede prepoznatljivost po kontinuiranom radu i rezultatima koji doprinose savremenom strateškom stremljenju, a neophodno je formirati nova specijalistička odjeljenja, urediti organizaciju maturskog tečaja i poboljšati motivaciju učenika za izučavanje matematičke i prirodne grupe predmeta.

To se, između ostalog, navodi u Programu razvoja opšteg srednjeg obrazovanja za period od 2024. do 2026. godine Ministarstva prosvjete, nauke i inovacija koji je juče usvojila Vlada.

U dokumentu se navodi da je neophodno posvetiti veću pažnju digitalnim kompetencijama u gimnazijama.

“Ključne kompetencije, među kojima je i digitalna kompetencija, neophodne su u svim oblastima ljudske aktivnosti. Razvijanje digitalne kompetencije je naročito značajno u obrazovanju u kojem je došlo do značajnih promjena u 21. vijeku”, stoji u analizi.

U dokumentu piše i da je potrebno raditi na izradi Zakona o izmjenama i dopunama Zakona o visokom obrazovanju koji se odnosi na kriterijume za upis na fakultete.

“Potrebno je posvetiti pažnju povezanosti nastave obaveznih izbornih predmeta u opštoj gimnaziji, maturskog ispita i upisa na univerzitete. Nepovoljna povezanost maturskog ispita i upisa na prvu godinu osnovnih studija negativno utiče na pozicioniranje obaveznih izbornih predmeta u sva četiri razreda gimnazije. Sadašnje zakonsko rješenje, koje pri upisu na osnovne studije izjednačava opšti uspjeh na maturskom i stručnom ispitu, nije prihvatljivo”, navodi se u analizi.

U Programu piše i da je neophodno nastaviti s aktivnostima za unapređenje kvaliteta u opštem srednjem obrazovanju, kroz inteziviranje uloge školskih stručnih aktiva nastavnika i iniciranje formiranja državnih stručnih aktiva nastavnika/nastavnica gimnazija i davanje podrške. Takođe, navodi se da je u planu i organizovanje državnog takmičenja iz pojedinih predmeta po razredima i urediti izbor i pripremu ekipe za međunarodna takmičenja i mjesto i ulogu predmetnih nastavnika/nastavnica u pripremi učenika za međunarodna takmičenja.