Obrazovni MEIS sistem bez pravila

Konstatovano je da bez usvojene IT strategije MEIS- a postoji rizik da se informacioni sistem obrazovanja Crne Gore ne unapređuje, što može dovesti do njegovog zastarijevanja i nefunkcionalnosti

7784 pregleda 2 komentar(a)
Foto: BORIS PEJOVIC
Foto: BORIS PEJOVIC

Ministarstvo prosvjete, nauke, kulture i sporta nema strategiju Informacionog sistema obrazovanja Crne Gore (MEIS), djelimično je obezbijeđeno investiranje u IT opremu kroz kredit Evropske investicione banke, nema pravila i procedure za vršenje izmjena, hitnih izmjena, kao ni za kreiranje novih modula u MEIS-u, nema proceduru za skladištenje podataka iz MEIS-a, ne vrši šestomjesečnu provjeru upotrebljivosti sigurnosne kopije podataka i nema plan za oporavak od katastrofe i plan neprekidnog poslovanja, kao ni uspostavljenu rezervnu lokaciju.

Ovo je konstatovala Državna revizorska institucija (DRI) u reviziju jednog dijela MEIS-a (oblast IT upravljanje) koja je juče objavljena.

“Polazeći od značaja MEIS-a, koji je kompleksan sistem koji koristi 50 predškolskih ustanova, 167 državnih osnovnih škola, 54 srednje škole, 14 muzičkih škola, dva državna obrazovna centra, tri državna resursna centra i 113 organizatora obrazovanja odraslih, koji ima oko 10.000 korisnika i oko 200 ICT koordinatora i u kojem se vode podaci za oko 130.000 djece godišnje i za oko 14.000 zaposlenih u obrazovno-vaspitnim ustanovama, DRI je sprovela reviziju u cilju utvrđenja da li je upravljanje ovim sistemom podržano odgovarajućom strategijom i da li je obezbijeđena njegova održivost”, objašnjeno je u izvještaju.

Konstatovano je da bez usvojene IT strategije MEIS- a postoji rizik da se informacioni sistem obrazovanja Crne Gore ne unapređuje, što može dovesti do njegovog zastarijevanja i nefunkcionalnosti.

“Odjeljenje za informaciono-komunikacione tehnologije, statistiku i digitalizaciju ima sistematizovanih devet radnih mjesta, što je nedovoljno za sistem sa oko 200 školskih ICT koordinatora i oko 10.000 korisnika. Nedovoljan broj zaposlenih koji su IT struke, može dovesti do toga da ovo odjeljenje nije u stanju da ispuni sve zadatke i obaveze koje se odnose na funkcionisanje informacionog sistema obrazovanja”, istaknuto je u izvještaju.

Ministarstvo nije izradilo plan neprekidnog poslovanja, zbog čega postoji rizik od većih prekida u radu ovog sistema.

Revizijom je rukovodio član Senata Branislav Radulović, dok je drugi član kolegijuma bio predsjednik Senata Milan Dabović. DRI je dao osam preporuka ministarstvu da se ispune.

Projekat Informacioni sistem obrazovanja Crne Gore koji podrazumijeva opremanje svih objekata obrazovno-vaspitnih ustanova računarskom opremom, računarskom mrežom i internetom, kao i uspostavljanje data centra u okviru ministarstva za što bolji rad obrazovno-vaspitnih ustanova (adrese elektronske pošte, webportale, alate za online kolaboraciju itd), sa ciljem uspostavljanja jedinstvene baze podataka za sveobrazovno-vaspitne ustanove, usvojen je u februaru 2004. godine.

Bonus video: