Potpredsjednik Demokrata Neven Gošović rekao je da nema pravnog osnova da podnosioci Predloga za razrješenje predsjednika opštine Marka Carevića i Skupštine opštine Budva Krsta Radovića sazovu sjednicu nakon što je to prethodno već učinio predsjednik SO Budva.
On smatra, kako je rekao “Vijestima”, da ne postoji osnov da Vlada zakonito ospori rad odbornika.
Odgovarajući na pitanje da li institucije imaju mehanizam da dovedu u pitanje legitimnost sjednica SO Budva na kojima su razmatrane inicijative za smjenu Carevića i Radovića, on je kazao da je to nemoguće “saglasno Zakonu o lokalnoj samoupravi i propisima Skupštine opštine Budva”.
“Ne postoji mogućnost da podnosioci Predloga za razrješenje predsjednika opštine i Predloga za razrješenje predsjednika Skupštine opštine, mogu sazvati sjednicu skupštine opštine nakon što je to u zakonom propisanom roku prethodno već učinio predsjednik Skupštine opštine Budva”, rekao je.
Gošović kaže da bi takvo eventualno postupanje predstavljalo drastično kršenje odredbi Zakona o lokalnoj samoupravi i Statuta opštine Budva: “Na taj način, eventualno donesene odluke nikoga ne bi obavezivale”.
On napominje da je na do sada održanim sjednicama, predsjednik Skupštine obezbijedio sprovođenje skupštinske procedure predviđene Statutom i Poslovnikom o radu SO Budva.
Gošović je kazao da nije sporno da Zakon o lokalnoj samoupravi sadrži odredbu da skupština o predlogu za razrješenje predsjednika opštine odlučuje u roku od 30 dana od dana podnošenja predloga, dok rok od 30 dana u kojem je skupština dužna odlučiti po Predlogu za razrješenje predsjednika Skupštine, nije određen Zakonom o lokalnoj samoupravi, već Statutom opštine Budva. Pojasnio je da predsjednik Skupštine, saglasno Statutu opštine Budva, ne može staviti na glasanje Predlog za razrješenje, i pored proteka roka od 30 dana, a da prethodno, svim učesnicima u skupštini, koji to žele, ne omogući učešće u raspravi:
“Sa druge strane, prekoračenje roka od 30 dana od dana podnošenja predloga, ne prati bilo kakva sankcija predviđena Statutom opštine Budva ili Zakonom o lokalnoj samoupravi”.
Gošović je kazao da odluka po podnesenom Predlogu za razrješenje predsjednika opštine, odnosno predsjednika SO, donesena nakon prekoračenja navedenog roka, samo zbog prekoračenja roka, ne može se smatrati nezakonitom:
“Dakle, riječ je o roku čije prekoračenje ne utiče na zakonitost odluke donesene nakon isteka tog roka”.
Upitan da prokomentariše raniju izjavu Radovića da MJU ima ima duple aršine u Podgorici i Budvi, Gošović je kazao da u dnevni red SO Podgorica nije uvrštena inicijativa 25 odbornika opozicije u SO Podgorica za razrješenje gradonačelnika glavnog grada. MJU je tada, podsjeća sagovornik, saopštilo da odredbe Zakona o lokalnoj samoupravi kojim je propisano da o predlogu za razrješenje predsjednika opštine skupština odlučuje u roku od 30 dana, nijesu obavezivale Skupštinu glavnog grada.
Sa druge strane, podsjeća, da u vezi sa trenutnom situacijom u opštini Budva, MJU spočitava Krstu Radoviću da je bio dužan da sazove sjednicu u što kraćem roku od zakonom propisanog roka, da procijeni koliko će trajati diskusija odbornika i koliko će biti zainteresovanih diskutanata, iako takve obaveze od predsjednika skupštine ne proizilaze, niti iz jedne odredbe Zakona o lokalnoj samoupravi, niti iz propisa opštine Budva.
Istakao je da MJU ne samo da nije ukazalo da preuzimanje vlasti na takav način nije u javnom interesu, da se time gaze izborni principi koji poznaje demokratski svijet i krši Ustav, i prava i slobode građana Budve, već čini sve da svojim saopštenjima trasira put za takav način preuzimanja vlasti i u Budvi.
Vlast mijenjala zakon, sjednica može trajati do 14. avgusta
Gošović je kazao da vlast u Crnoj Gori zaboravlja da je u junu 2019, na predlog grupe poslanika DPS-a predvođenih poslanikom Željko Aprcovićem, Skupština Crne Gore donijela Zakon o izmjenama i dopunama Zakona o lokalnoj samoupravi. Njime su, između ostalog dopunjene odredbe tog propisa tako što je propisano da sjednica SO mora biti završena najkasnije u roku od 3 mjeseca od dana sazivanja: “Obrazložili su da se ovakva dopuna sistemskog zakona vrši u cilju otklanjanja negativnih pojava u praksi i stvaranja preduslova za efikasni rad skupština opština”. Takvo zakonsko rješenje je podržala Vlada, ustvrdivši da je isto u funkciji unapređenja funkcionisanja sistema lokalne samouprave. “Poštujući ovakvo zakonsko rješenje jedinstveno podržano od strane Vlade i Skupštine, SO Budva morala bi završiti najkasnije do 14. 08.2 020. Zbog navedenog ne postoji osnov za zakonito osporavanje aktuelnih sjednica Skupštine opštine Budva od državnih institucija”, ocijenio je Gošović.
Bonus video: