Iako je fizičko prisustvo profesora i studenata nezamjenljivo, u uslovima prinudne izolacije modusi onlajn nastave su veoma prihvatljivi i gotovo da ne umanjuju kvalitet nastave, kazala je dekanica Filološkog fakulteta u Nikšiću, prof.dr Tatjana Jovović.
Prema njenim riječima, institucija na čijem je čelu veoma brzo se prilagodila izazovu učenja na daljinu i tako obezbijedila kontinuitet nastave u novonastalim okolnostima.
"Zahvaljujući prirodi humanističkog fakulteta moguće je realizovati veoma efikasnu nastavu na daljinu. Informatička služba Univerziteta Crne Gore je brzo reagovala i ponudila nekoliko najkomfornijih digitalnih platformi, a najveći dio profesora je odmah odabrao komunikacioni kanal koji najviše odgovara njihovim ličnim afinitetima i zahtjevima njihovih predmeta", kazala je Jovović.
Prema njenim riječima, profesori Filološkog fakulteta imaju visok nivo digitalne pismenosti, dosta njih je pohađalo internacionalne seminare o korišćenju tehnologija u visokom obrazovanju, dobar dio njih je već koristio Moodle platformu.
“Pojedinci su se orijentisali na Skype, Google classroom i srodne platforme. Lično mislim da je aplikacija ZOOM najbolji ekvivalent klasičnoj nastavi, naravno, uz kombinaciju sa postavljanjem nastavnih materijala na fakultetski sajt ili Moodle. Ova aplikacija je takođe izvanredna u obezbjeđivanju interakcije između profesora i studenata”, ističe Jovović.
Svi profesori Filološkog fakulteta, kako je kazala, imaju obavezu da preko elektronske prepiske ili obavještenja na sajtu informišu studente o nastavnom procesu, a pojedini koriste i društvene mreže, u zavisnosti od ličnog izbora. Neminovno je, smatra ona, da treba razmišljati o realizaciji budućih ispita jer prilike ukazuju na to da će trenutna situacija potrajati.
“Ova teška i nelagodna situacija ima i svoju dobru stranu: natjeraće nas na mnoga lična preispitivanja, potaknuće kreativnost i domišljatost i poboljšati opštu informatičku pismenost. Osim toga, kao nenadani bonus onlajn rada iskrslo je slobodno vrijeme koje se može produktivno iskoristiti. Zato ja na mom omiljenom književnom predmetu kažem studentima da više nema izgovora za nepročitani materijal. Naše Zoom sastanke završavam uz moto: Budite dobro, čitajte mnogo”, zaključuje Jovović.
Bonus video: