Opština Nikšić u saradnji sa Centrom bezbijednosti, učenicima i nastavnicima, organizovala je akciju u blizini pet osnovnih škola u užem gradskom jezgru kojom se promoviše ograničenja brzine kretanja vozila u zonama škola na 30 km/h.
Učenici, su uz pomoć saobraćajne policije, anketirali vozače u blizini svojih škola i podijelili flajere i naljepnice za znakom ograničenja brzine, dok će tokom narednog mjeseca biti postavljeni znaci ograničenja brzine.
"Cilj akcije je poboljšanje bezbijednosti djece na putu do škole, kao i pješaka i biciklista. Smatra se da je jačina udarca automobila koji ide 50 km/h jednaka padu sa trećeg sprata zgrade, pri čemu su šanse za preživljavanje 50 odsto. S druge strane udarac automobila koji ide 30 km/h povećava šanse za preživaljvanje na 95 odsto”, saopštili su iz Opštine.
Ograničenja brzine, kako ističu iz lokalne uprave, su "jeftino i popularna rješenje i za smanjenje zagađenja i ohrabrivanja na pametnije odluke u izboru prevoza".
Oni podsjećaju da je Zakonom o bezbijednosti saobraćaja na putevima i Odlukom o uređenju saobraćaja na teritoriji Opštine Nikšić predviđeno ograničenje brzine kretanja vozila u zoni škole u naselju na 30 km/h u vremenu od 6,30 do 20,30 časova.
Akcija se sprovodi u okviru projekta "Unapređenje bezbijednosti u saobraćaju u zonama škola i podizanje svijesti učenika, roditelja i vozača" koji se finansira iz evropskog programa “Civitas capital” sa 49 odsto sredstava, dok Opština Nikšić participira sa 51 odsto.
"Kroz projekat će se takođe promovisati alternativni oblici kretanja, kao što su pješačenje i biciklizam. Predstojećom kampanjom koja će biti usmjerena na roditelje uticaće se na smanjenje broja automobila u zonama škola, odnosno smanjenje broja djece koje roditelji dovoze u školu, čime će se na posredan način poboljšati kvalitet vazduha u blizini škola”, saopštili su iz Opštine.
Akcija je jedna od aktivnosti u okviru “Evropske nedjelje mobilnosti” koju Opština Nikšić, po četvrti put, obilježava nizom edukativnih i sportskih manifestacija.
Galerija
Bonus video: