Nastavnici da usvajaju inovativne pedagoške metode digitalnog doba

Zahvaljujući zajedničkoj inicijativi Telenora i UNICEF-a “Digitalna pismenost za svako dijete”, nastavnicima osnovnih i srednjih škola od naredne godine na raspolaganju trening iz efektnog korišćenja digitalnih tehnologija u nastavi
3607 pregleda 1 komentar(a)
Sa panela
Sa panela

Od naredne školske godine, zahvaljujući podršci UNICEF-a i Telenora, nastavnici osnovnih i srednjih škola moći će da se prijave za trening o efektnom korišćenju digitalnih tehnologija u nastavi.

Trening je, uz podršku UNICEF-a i Telenora i u saradnji sa Univerzitetom Sapienza u Rimu, tokom prošle školske godine pilotoran u OŠ Štampar Makarije, nakon čega ga je Nacionalni savjet za obrazovanje uvrstio na zvaničnu listu programa za stručno usavršavanje nastavnika u Crnoj Gori.

Njegovi rezultati su predstavljeni na današnjem panelu ,,Digitalna pismenost i digitalna bezbjednost djece u Crnoj Gori”, koji su organizovali Telenor i UNICEF u okviru Sajma novih tehnologija “Smart Tech”.

"Naši podaci govore da je nastavnicima potrebna dodatna podrška u korišćenju digitalnih medija u nastavi, tako da smo se u kreiranju programa za obuku nastavnika vodili konceptom digitalne pedagogije koji se u potpunosti oslanja na živi, neposredni rad u učionici, ali i nadovezuje na upotrebu interneta i digitalnih tehnologija na kreativan i svrsishodan način, sve sa ciljem unapređenja kvaliteta nastave i učenja", rekla je Maja Kovačević, koordinatorka obrazovnog programa u UNICEF-u.

U Školi je, uz podršku UNICEF-a i Telenora, otvorena i digitalna laboratorija, kao mjesto aktivnog učenja i medijskog opismenjavanja. Upravo se u tom prostoru i testirala upotreba digitalnih tehnologija u nastavi.

"Nova metoda bliska je projektnoj nastavi, što znači da zahtijeva timski rad i bolju saradnju između učenika i nastavnika. Djeca svoje iskustvo i znanje u rukovanju digitalnim tehnologijama koriste za kreiranje filmova, a na taj način mi učimo od njih”, istakla je Jelena Begović, nastavnica u školi ,,Štampar Makarije”.

Njena koleginica Biserka Rovčanin ističe da su „kroz proces stvaranja digitalnog sadržaja, učenici kao kreatori pokazali vještinu u korišćenju savremenih tehnologija i uočili njen edukativni značaj za unapređenje nastavnog procesa“.

Na današnjem panelu govorili su i učenici koji su bili izloženi inovativnim, digitalnim pedagoškim metodama. Za njih je usvajanje novih znanja kroz video produkciju bilo posebno iskustvo.

Sa panela
Sa panela

,,Program je bio novo iskustvo za mene i moje prijatelje. Naučio sam da sastavljam film i uređujem snimljene kadrove”, kaže Luka Ćipranić, učenik sedmog razreda, a učenica Sofija Šćekić dodaje da bi ,,kreiranje i režiranje filmova trebalo da probaju sva djeca”.

Tokom današnje diskusije bilo je riječi i o zaštiti u onlajn svijetu i bezbjednoj upotrebi tehnologije. Govorilo se i o jazu u digitalnim vještinama između nastavnika, učenika i roditelja. Predstavljeni su i rezultati istraživanja koje je UNICEF sproveo uz podršku Telenora, a koje je pokazalo da gotovo svi nastavnici u crnogorskim osnovnim i srednjim školama, njih 94 odsto, svakodnevno koriste internet i smatraju da se njegovom upotrebom u nastavi poboljšava kvalitet obrazovanja.

Inicijativa Telenora i UNICEF-a “Digitalna pismenost za svako dijete” u okviru koje se promoviše upotreba digitalnih tehnologija u školama nastala je kao odgovor na podatke iz UNICEF-ovog istraživanja iz 2016. godine, koje je pokazalo da svaki peti roditelj i svako deseto dijete u Crnoj Gori ne koriste internet, kao i da svaki drugi roditelj želi da u školi koju dijete pohađa dobije informacije o tome kako da mu pomogne da se digitalno i medijski opismeni.