Naučnici sa Univerziteta Oksford otkrili su da mozak tinejdžera počinje u toku dana da funkcioniše normalno dva sata kasnije nego mozak odraslih.
Istraživanje je sprovedeno na 32.000 učenika u više od 100 škola.
Profesor Kolin Espi stoga predlaže da časovi u školama počinju u 10 umjesto u 9 časova.
"Roditelji obično misle da ukoliko im djeca odu ranije u krevet da će se ujutro lakše probuditi. Nauka nam govori da dolazi do takvih pojava kod tinejdžera da oni iako uveče legnu ranije u ujutro ipak bivaju pospani. Ono što mi predlažemo u studiji je da školski časovi počinju u 10 umjesto u devet časova, te da bi taj dodatni sat poboljšao učenje, koncentraciju i ukupan uspjeh na kraju školske godine", istakao je Espi.
Profesor Rasel Foster je kazao da ukoliko radni dan za tinejdžera počne u sedam sati, on se tada osjeća kao odrasla osoba kojoj radni dan počinje u pet časova.
Bonus video: