CGO: Status studenata nepovoljan, uskraćeni su za kvalitetno obrazovanje, isključeni iz mnogih procesa

"CGO ukazuje da je iniciranje izmjena Zakona o visokom obrazovanju u dijelu izbora rektora Univerziteta Crne Gore (UCG) samo još jedan pokazatelj koliko donosioci odluka ne mare za potrebe studenata"

2102 pregleda 3 komentar(a)
Univerzitet Crne Gore, Foto: Boris Pejović
Univerzitet Crne Gore, Foto: Boris Pejović

Centar za građansko obrazovanje (CGO) je povodom 17. novembra – Međunarodnog dana studenata saopštio da ukazuje na nepovoljan status studenata u Crnoj Gori, koji kako su poručili iz te nevladine organizacije (NVO) ostaju uskraćeni za kvalitetno obrazovanje, ali i isključeni iz mnogih procesa kroz koje se donose odluke koje se posredno ili neposredno tiču upravo njih, a što dalje ima negativne posljedice na njihovu konkurentnost na tržištu rada, profesionalne i lične razvojne perspektive.

"CGO ukazuje da je iniciranje izmjena Zakona o visokom obrazovanju u dijelu izbora rektora Univerziteta Crne Gore (UCG) samo još jedan pokazatelj koliko donosioci odluka ne mare za potrebe studenata. Naime, tim izmjenama se predviđa da se o izboru rektora može izjasniti samo akademsko osoblje u radnom odnosu na državnom univerzitetu, a što posljedično automatski isključuje iz procedure student i studentkinje, odnosno njihovo pravo glasa poništava. U tom dijelu, CGO podržava poziciju Studentskog parlamenta UCG koje je ranije izrazilo protest povodom ovako koncipirane najavljene izmjene", ističe se u saopštenju CGO.

Oni su dodali da iako je od uspostavljanja novog modela studiranja 3+2 prošlo pet godina još uvijek postoje problemi u njegovom funkcionisanju.

"Neusklađenost propisa sa stvarnim stanjem na fakultetskim jedinicama često ide na štetu studenata, a rješavanje problema "u hodu" nije održiva opcija. Standardizacija pravila studiranja i uključivanje studenata u kreiranje istih bi morao biti jedan od prioriteta", piše u saopštenju.

Na drugoj strani, CGO konstatuje da i sami studenti i studentkinje sve manje iskazuju volju da se aktivnije uključe u pitanja koja su od njihovog i javnog interesa, a njihova letargičnost podstiče i donosioce odluka da potpuno isključuju ovu populaciju u kreiranju javnih politika. Takva situacija rezultira disbalansom između potreba studenata i politika koje se sprovode i u njihovo ime.

"Prepoznavanje istinskih potreba studenata, poboljšanje njihovog položaja tokom i nakon studija, ulaganje napora da se unaprijedi kvalitet visokog obrazovanje samo su neki od preduslova koji se moraju ispuniti, a na kojima moraju raditi sve strane koje su uključene u taj proces", zaključuje se u saopštenju CGO.

Bonus video: