Znanje i dobro obrazovanje, a posebno doktorsko obrazovanje, temelji su na kojima se grade društva koja drže do sopstvenog napretka, u kojima se razvoj temelji na principima humanosti, sveobuhvatnosti i održivosti, saopšteno je na tribini "Doktorske studije – zalog za budućnost zajednice", koju je organizovao Centar za doktorske studije Univerziteta Crne Gore u sklopu obilježavanja jubileja 50 godina Univerziteta Crne Gore (UCG), saopšteno je iz ove institucije.
Rukovodilac Centra za doktorske studije Boris Vukićević, kako se navodi u saopštenju UCG, na tribini je izrazio uvjerenje da je Univerzitet Crne Gore u prethodnih pet decenija obrazovao kadar koji je kompetentan, konkurentan i spreman da se založi za razvoj zajednice, bez obzira na okolnosti i izazove koji se pred njega postavljaju.
"Rezultati koje naši nastavnici i studenti postižu u zemlji i inostranstvu u nauci, istraživanjima i inovacijama, ali i u oblasti umjetnosti, uvjeravaju nas da djelatno živimo slogan pod kojim obilježavamo naših prvih 50 godina – Luča budućnosti", kazao je on i dodao da doktorske studije, kroz unapređenje procedura i razvijanje strateških partnerstava sa relevantnim univerzitetima, kroz insistiranje na izuzetnosti i inovativnosti, ostaju prioritet Univerziteta Crne Gore.
Vanredna profesorica Univerziteta Crne Gore Biljana Šćepanović istakla je da su doktorske studije završni ciklus formalnog obrazovanja, ali i mnogo više od toga - doktorska diploma, kako je ocijenila, ne predstavlja (samo) uspješnu završnicu jednog procesa, već ulaznicu u svijet samostalnog bavljenja naučnoistraživačkim radom.
"Za razliku od obrazovnih ciklusa koji im prethode, doktorske studije su znatno više nauka, nego obrazovanje i struka. Na ovim studijama neposredno, kroz istraživački rad od prvog dana upoznajemo brojne njegove segmente i učimo kako ga obavljati. Razvijamo se i osamostaljujemo u naučnom smislu, a ona neka inicijalna zainteresovanost za nauku, koja nas je dovela na doktorat, dobija obrise pune zanesenosti i pretvara se u želju da nauka bude naš životni put", objasnila je ona.
Šćepanović je ocijenila i da su doktorska istraživanja - koja u velikoj mjeri oblikuju mlade naučnike - srce, izvor, jezgro univerzitetskih istraživanja, a doktorandi njihova pokretačka snaga.
"Stoga ih, kroz valjan sistem doktorskih studija, moramo pažljivo njegovati kako bismo razvijali naučnoistraživački rad na Univerzitetu", istakla je ona. Rektorka Univerziteta umjetnosti u Beogradu Mirjana Nikolić kazala je da su transformacija i usaglašavanja visokog obrazovanja u skladu sa Bolonjskim procesom otvorili mogućnost uvođenja studija trećeg stepena – doktorskih studija.
Ona je objasnila da su za razliku od doktorskih studija u polju nauke, u odnosu na koje je postojalo iskustvo, doktorske studije u polju umjetnosti predstavljale novinu čija je implementacija bila izložena brojnim izazovima.
Redovna profesorica Sveučilišta u Zagrebu Melita Kovačević ocijenila je da je doktorsko obrazovanje u središtu reforme univerziteta i podsjetila da će sljedeće godine biti 20 godina od kako su definisana Salzburška načela - jedan od temeljnih i ishodišnih dokumenata promjena u doktorskom obrazovanju na evropskim univerzitetima, navodi se u saopštenju UCG.
Bonus video: