Iako su nova zakonska rješenja o Državnoj revizorskoj instituciji (DRI), na koja je Evropska komisija dala pozitivno mišljenje, pripremljena u skladu sa definisanim rokovima, predlog izmjena i dopuna zakona blizu četiri mjeseca "leži" u skupštinskim fiokama jer nije prošao Odbor za ustavna pitanja i zakonodavstvo.
Prema inoviranom Akcionom planu za sprovođenje Strategije za borbu protiv korupcije i organizovanog krimanala za periodu od 2010. do 2012. godine krajnji rok za usvajanje tog akta ističe u martu, ali je pod znakom pitanja da li će do tada taj akt biti usvojen.
Odbor za ustavna pitanja i zakonodavstvo ocijenio je da je sporna zakonska odredba koja daje Skupštini (Odboru za ekonomiju, budžet i finansije) ovlašćenje da utvrđuje predlog budžeta DRI koji postaje sastavni dio predloga zakona o godišnjem budžetu države (bez mogućnosti da Vlada izvrši korekciju).
To rješenje, kako je ocijenio Odbor, suprotno je članu 100 Ustava kojim je definisano da je Vlada ta koja ima autonomiju u predlaganju budžeta.
Taj predlog zakona je samo jedan u nizu koji je otvorio raspravu u Skupštini o tome da li Vlada treba da ima centralnu ulogu u donošenju nekih zakonskih ješenja kojima zadire u autonomiju drugih državnih organa.
U Skupštini je prilikom nedavne rasprave o izmjenama zakona o zaradama državnih službenika i namještenika i predlogu zakona o Revizorskom tijelu koji će kontrolisati kako država troši novac iz EU fondova ocijenjeno da se Vlada određenim rješenjima miješa u nadležnosti Skupštine i Revizorskog tijela zbog čega je najavljeno amandmansko djelovanje.
Sporna su rješenja kojima je definisano da Vlada treba da donosi propis kojim se određuju kriterijumi i način utvrđivanja varijabilnog dijela zarade za sve državne službenike i namještenike bez izuzetaka (uključujući i Skupštinu), kao i da Revizorsko tijelo mora da podnosi izvještaj Ministarstvu finansija.
Opširnije u štampanom izdanju
Bonus video: