Novi tip dinosaurusa otkriven u Francuskoj

dinosaurus Francuska, Foto: Welt.de
Ažurirano: 26.08.2012. 15:19h

Paleontolozi su otkrili novi tip dinosaurusa, star 75 miliona godina, tokom iskopavanja započetih 2002. na brežuljcima pored grada Velauksa, na jugoistoku Francuske.

Kako je prenijela agencija AFP, na tom nalazištu veličine 300 metara kvadratnih istraživači su sproveli tri iskopavanja 2002, 2009. i 2012. u potpunoj tajnosti kako bi se spriječila eventualna pljačka.

Prozvan "Atsinganosaurus velauciensis" zbog sličnosti sa rumunskim rođacima, ta nova vrsta pripada porodici titanosaura, od kojih su još tri vrste do sada popisane u Evropi.

"Pronašli smo više od 70 odsto kostura životinje, ali nažalost ne i lobanju. Moći ćemo da napravimo vjernu rekonstrukciju", rekla je Žeraldin Garsija sa univerziteta u francuskom Poitiers, koja je sprovela istraživanje u saradnji sa Kraljevskim institutom prirodnih nauka iz Brisela.

Prema prvim podacima, taj biljožder malih zubi u obliku cilindra bio je dug 12 metara i "nježne" građe.

Kosti će se ispitati u Poitiersu i Briselu a potom čuvati u muzeju grada Velauksa.